Dimecres, 2 abril 2025

Cap de setmana amb castells en entorns i contextos diversos

|

La diversitat dels entorns i de contextos en el que s’han alçat els castells aquest cap de setmana ha destacat per damunt de l’alçada de les construccions. Per exemple, l’actuació que la Colla Vella dels Xiquets de Valls duia a terme a l’Hospital maternoinfantil Sant Joan de Déu represantava el retorn de la colla tan al centre com al personal sanitari per tota la dedicació i l’atenció per l’aixecadora de la colla vallenca que l’any passat va quedar ferida greument a causa d’una caiguda. Els rosats van completar diverses construccions de la gamma alta de 7, que servien també per rodar la canalla nova i a diversos components del tronc, entre els quals van destacar els dos castells de 7 amb el pilar o el 5de7, aplaudits entre ells par part del personal sanitari així com de diversos pacients ingressats al centre.

4de7 amb el pilar de la Colla Vella a l’Hospital Sant Joan de Déu | @collavella

També en el marc de la solidaritat, els Castellers de Terrassa van organitzar la setena Jornada Solidària amb diferents actes i activitats programades, en aquesta ocasió fent pinya per la protecció a la infància. A plaça, els blau turquesa van completar el 4de7 amb l’agulla, castell que també s’anotaven els Castellers d’Esparreguera, aquests darrers després de desmuntar el 5de7. De la seva part, els Tirallongues de Manresa registraven el 3de7 i els Castellers de Santpedor el 2de6 com a castells més importants.

Publicitat

En un ambient casteller poc freqüent com el de la neu, Canillo (Andorra) va acollir una nova Diada de la Neu, que a causa del fort vent i les baixes temperatures va obligar a desenvolupar-se sota cobert. La colla convidada, la Jove de Sitges, va completar les dues construccions bàsiques de 7 i el 5de6, mentre que els amfitrions Castellers d’Andorra van anotar-se el 3de6 i el 3de6 amb l’agulla, però desmuntaven el 4de6 en dues ocasions.

Entre la pedagogia i la competició, el JoVerd celebrat el passat dissabte a Vilafranca del Penedès va esdevenir una nova mostra de l’interès entre els joves estudiants de secundària de l’Alt Penedès. Més de 1.500 alumnes de diversos centres de la comarca van posar en pràctica els coneixements tècnics adquirits a l’escola o a l’institut en les darreres setmanes. La dotzena edició d’aquesta iniciativa va omplir de gom a gom els voltants del local dels Castellers de Vilafranca, els seus organitzadors, i la màxima construcció va ser la torre de 5 amb folre que es van apuntar, entre altres, els Arreplegats del Milà i Fontanals, la colla guanyadora. D’aquesta manera, el fet casteller s’introdueix en aquest sector jove de la població en el que per a molts suposa el seu primer contacte amb els castells.

Llegeix també  Els Capgrossos estrenen el primer castell de 8 de l'any

Durant el cap de setmana s’han vist estrenes a plaça, com la de la Colla Jove Xiquets de Tarragona, que es va desplaçar a Castelló per actuar amb motiu de la Trobada de Muixerangues i va aprofitar per oferir els seus primers castells de 7 de l’any, com el 5de7 i el 4de7 amb l’agulla. Al seu costat, la Conlloga Muixeranga de Castelló i la Muixeranga de Sueca van oferir actuacions destacades.

Del cap de setmana destaquen el 5de7 i el 4de7 amb l’agulla dels Castellers de la Sagrada Família amb motiu de la Diada del Safareig, a casa, juntament amb els Sagals d’Osona anotant-se el 4de7 amb l’agulla i els Margeners de Guissona amb el 2de6. 

Al Serrallo, els Castellers de Castelldefels i la colla local s’estrenaven a plaça, els primers completant el doblet de 7 bàsic i els amfitrions fent el 3de7 com a construcció més valuosa. També els Xiquets de Reus donaven el seu tret de sortida en una actuació a casa, i també en solitari, a Sant Vicenç de Montalt, els Capgrossos de Mataró van oferir construccions de la gamma alta de 7. 

Consulta totes les actuacions del cap de setmana:

https://www.elmoncasteller.cat/tots-els-castells-del-cap-de-setmana-del-29-i-30-de-marc/ 

Publicitat

Subscriu-te al canal de WhatsApp!

Segueix-nos a X

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Més notícies