Els Moixiganguers d’Igualada han brillat amb llum pròpia aquesta tarda descarregant el primer 4de8 amb l’agulla de la seva història, un dels grans objectius en el marc de la seva Diada. L’altre, el del pilar de 7 folrat, ha quedat en intent a molt poc de ser coronat. Al seu costat, els Castellers de Vilafranca han despatxat els dos castells de 9 bàsics i el 9de8, i els Capgrossos de Mataró han protagonitzat la tripleta de 8.
Ampliant la gamma alta de 8
Els d’Igualada han arribat a plaça desestimant l’atac del 3de9f després d’un darrer assaig que no els va acabar de convèncer. Així doncs, tota l’atenció s’ha centrat en les dues construccions inèdites per l’entitat. Abans, però, calia assegurar-se el primer repte de la tarda: un 5de8 que no provaven des de feia 3 setmanes, i tot i el tremolí, han aconseguit controlar de dalt a baix per anotar-se el tercer de l’any.
Seguidament, ha estat torn per l’aposta d’un 4de8 amb l’agulla que han enlairat després de dos peus desmuntats. L’estructura ha pujat bé, però s’ha deformat lleugerament per dalt, fet que els ha obligat a treballar-lo però a la vegada amb molta serenor. No els ha afectat excessivament, excepte a un dels dosos que ha tingut dificultats a la baixada, i un cop carregat, sortida puntualment treballada del pilar per completar una nova gesta i ampliar la seva gamma de castells de 8.
Una vegada més, els morats han estat capaços de completar un castell inèdit per la colla en el primer intent: ja ho van fer anteriorment amb el 4de8, el 5de8, el 3de9f o el 7de8, per posar alguns exemples.
La torre de 8 folrada, que ja se saben de memòria, ha rubricat la tercera ronda.
Vídeo | Primer 4de8 amb l’agulla de la història dels @moixiganguers, i al primer intent! #castells #castellers pic.twitter.com/Svwihcz6Iv
— ElMonCasteller.cat (@ElMonCasteller) October 21, 2023
I amb els tres castells al sarró, l’atac del pilar de 7 amb folre ha estat un intent molt seriós, però els detalls, o els nervis -l’enxaneta s’ha precipitat en el moment de la motxileta- els han traït i s’ha acabat trencant, quedant-se a molt poc de ser carregat.
Vídeo | Els @moixiganguers deixen el pilar de 7 amb folre en intent. És la primera vegada que el portaven a plaça.#castells #castellers pic.twitter.com/shn6MXlUzf
— ElMonCasteller.cat (@ElMonCasteller) October 21, 2023
Tot i la decepeció, els anoiencs han sortit de plaça convençuts que aviat arribarà, però sobretot molt satisfets per haver sumat una nova construcció i ampliar encara més una gamma alta de 8 com poques colles dominen enguany. De fet, l’assoliment del 4de8 amb l’agulla d’avui és una mostra més que els d’Igualada estan en un nivell molt superior i distant de la resta de colles de la seva categoria.
Aquesta temporada, la construcció només ha estat a l’abast de les tres millors colles de l’any; les dues colles dels Xiquets de Valls i els Castellers de Vilafranca, també les úniques capaces de dominar també el pilar de 7 folrat. Casualment, mentre se celebrava la diada a Igualada, la Jove de Tarragona ha assolit el 4de8 amb l’agulla i pilar de 7 amb folre, els primers que fa la colla des del 2019.
Verds i Mataró, de rodatge
Els Castellers de Vilafranca s’han anotat una gran actuació, amb els dos castells de 9 bàsics, molt aplomats, i el 9de8, construcció que agafa més protagonisme encara en clau Tots Sants, on la il·lusió de la colla passa per un hipotètic assalt a l’inèdit 9de9 amb folre. El 9 d’avui, com sempre amb un enxaneta, és el que més els ha fet treballar enguany. Així, s’han acabat apuntant una possible actuació de l’1 de novembre amb un pis menys. A la ronda de pilars s’han acomiadat amb el de 6, on ha debutat l’aixecadora.
Vídeo | 9de8 dels @Verds!#castells #castellers pic.twitter.com/tBmtbq7Tcp
— ElMonCasteller.cat (@ElMonCasteller) October 21, 2023
A l’altre cantó de la plaça els Capgrossos de Mataró, que demà diumenge actuaran a Sants, s’han decantat per la tripleta de 8 -3de8, 4de8 i 2de8f- és a dir, l’actuació que també somien protagonitzar amb un pis més per acabar la temporada.
