Dissabte, 15 març 2025

El Verkami d'Òmnium Cultural assoleix els 120.000€ per aixecar castells a Europa

|

29.04.2014
Josep Torreño

Recapta 120.000 € i internacionalitzarà el dret a decidir. Més de 30 colles castelleres confirmen que participaran en l’aixecada simultània el 8 de juny

IMG_4496

[dropcap]1[/dropcap]20.000 euros, aquest era l’objectiu d’Òmnium Cultural per la campanya ‘Catalans want to vote’ per aixecar castells pel dret a decidir i que avui s’han aconseguit a manca d’11 dies per complir el termini a la pàgina de micromecenatge de Verkami. L’acció del 8 de juny es celebrarà tal i com estava previst, i portarà a diverses colles a aixecar els seus castells per diferents capitals d’Europa, Barcelona inclosa.

Publicitat

La campanya a Verkami finalitzarà en 11 dies, però amb l’objectiu assolit restarà activada per aconseguir més aportacions i alleujar el pressupost d’aquesta acció, al voltant dels 400.000€.

Recordem que les capitals d’Europa on s’aixecaran castells i les colles que hi participaran seran Londres (Joves Xiquets de Valls), Brusel·les (Castellers de Vilafranca), Berlin (Xics de Granollers), Ginebra (Xiquets de Reus), Lisboa (Castellers de Sants) i París (Colla Vella Xiquets de Valls).

També s’aixecaran castells a Catalunya durant el 8 de juny 

Ara per ara ja hi ha 36 colles que faran exhibicions castelleres en el marc d’aquesta iniciativa, que vol fer del 8 de juny una diada cívica de país; d’un país que fa pinya per reclamar votar el seu futur a través dels castells, un dels pilars més importants de la cultura catalana

Llegeix també  Els Castellers de Vilafranca demanen que es retiri la seva imatge en un vídeo d'Aliança Catalana
Publicitat

Subscriu-te al canal de WhatsApp!

Segueix-nos a X

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Més notícies