La cooperativa penedesenca Covides ha presentat aquest dimarts al migdia la nova imatge dels vins i caves Casteller a la sala de Graus de la facultat d’Enologia de la URV de Tarragona. En aquest projecte, Covides ha rebut la col·laboració de la Coordinadora de Colles Castelleres de Catalunya. La gamma de productes Casteller, formada per cinc vins DO Penedès -blanc, blanc semi, rosat, negre i merlot barrica- i quatre caves -brut nature, brut, rosat i semi-sec-, incorpora en les seves etiquetes fotografies de pinyes de diferents colles castelleres, fetes pel fotògraf de castells David Oliete, així com un codi QR vinculat a una pagina web especifica on es vincula la cultura del vi i la dels castells.
El criteri per escollir quines colles castelleres han sortit en els productes ha estat determinat per la Coordinadora, que ha utilitzat el rànquing casteller de la temporada 2013 per escollir les 9 colles.
L’acte, presidit per la vice-degana de la facultat d’Enologia de la URV, Olga Busto, ha comptat amb la presència de Christophe Marquet, director comercial de Covides i alhora professor de direcció comercial i màrqueting de la URV, que ha destacat la importància de vincular el món casteller amb la cultura del vi, tant en l’àmbit català com en l’internacional, on Covides hi té una presència molt important, arribant a més de 45 països i que correspon al 65% de la facturació de la cooperativa. Marquet ha apuntat que a Catalunya els vins i caves Casteller estan presents en les botigues especialitzades i en la restauració, i que a nivell d’exportació aniran a països com Xina, Estats Units, Bèlgica o el Japó.
Per part de la Coordinadora de Colles Castelleres de Catalunya (CCC), el seu president Josep Maria Cortès, ha volgut posar en valor l’acord de llicenciament de la marca ‘Castells’ i la imatge de les diferents colles castelleres amb Covides i la seva marca Casteller. En l’opinió de Cortès, “ha estat molt fàcil posar-se d’acord amb Covides ja que en ser una cooperativa compartim molts valors”. El president de la CCCC ha valorat positivament la nova imatge “pel joc entre els colors de les samarretes i els colors i varietats dels vins i caves” i ha apuntat que el producte ajudarà a la difusió internacional del fet casteller.
Christophe Marquet ha indicat que l’acord amb la CCCC beneficiarà a les 91 colles castelleres que formen part de la Coordinadora, ja que una part de les vendes anirà destinada a pagar despeses comunes com l’assegurança. Igualment, la marca Casteller estarà present amb els seus productes en actes i fires del món casteller.
Les 9 colles protagonistes
La gamma Casteller l’integren cinc vins de la DO Penedès: blanc de blancs -amb la imatge de la Colla Castellers de Vilafranca-, blanc semi dolç -Colla Castellera Minyons de Terrassa-, rosat -Colla Vella dels Xiquets de Valls-, negre -Colla Jove dels Xiquets de Tarragona- i merlot barrica -Colla Castellera dels Capgrossos de Mataró.
Pel que fa als quatre caves, hi ha el cava brut nature -Colla Joves Xiquets de Valls-, cava brut -Colla dels Castellers de Barcelona-, cava semi sec -Colla dels Castellers de Sants- i cava brut rosat -Colla dels Xiquets de Tarragona.