Dijous, 6 febrer 2025

El Cepac convoca el segon premi destinat a treballs de fi de grau o de postgrau sobre temàtica castellera

|

El Centre de Prospectiva i Anàlisi dels Castells (CEPAC) convoca la segona edició del Premi CEPAC per a treballs de fi de grau (TFG) o de fi de postgrau (TFM) de tema casteller, amb la col·laboració i suport de l’Ajuntament de Tarragona/La Biennal de Castells. Aquest dimecres l’han presentat conjuntament la consellera de Festes, Begoña Floria i el president d’aquesta entitat, Xavier Brotons.

L’objectiu d’aquest premi anual és reconèixer i estimular la recerca i la difusió d’estudis relacionats amb el fet casteller i, alhora, incrementar la visibilitat d’aquests estudis en el panorama científic i acadèmic. Hi poden participar aquelles persones que hagin presentat un TFG o un TFM a qualsevol universitat de la Xarxa Vives d’Universitats durant el període acadèmic 2017-2018, la qualificació del qual hagi estat com a mínim d’aprovat. Els treballs s’hauran d’emmarcar en alguna qüestió relacionada amb el fet casteller, des de la perspectiva de qualsevol de les ciències socials i jurídiques, les humanitats i les arts, les ciències de la salut, les ciències, l’arquitectura i l’enginyeria.

Publicitat

El Jurat del premi estarà integrat per cinc persones: el president del CEPAC; tres investigadors coneixedors del fet casteller, almenys un dels quals haurà de ser de la URV, i el president de la Coordinadora de Colles Castelleres de Catalunya. El termini de presentació dels treballs acabarà el 13 d’octubre del 2018. Es concediran un premi i un accèssit, consistents en 1.000 € i 500 €, respectivament, i la publicació del treball en paper i/o format electrònic.

Novetats 2a edició

Les principals novetats respecte a la primera edició són, d’una banda, l’ampliació del tipus de treball amb què es pot concórrer al premi: així, al costat de treballs de fi de grau (TFG) també s’hi podran presentar treballs de fi de postgrau (TFP), els quals inclouen tant màsters com diplomes de postgrau. D’altra banda, els treballs es podran haver presentat tant en centres propis com adscrits d’una universitat de la Xarxa Vives.

A la primera edició s’hi van presentar un total de sis treballs, procedents de quatre universitats diferents (URV, Universitat de Girona, UPC i Universitat Ramon Llull). El guanyador va ser Pau Roig (UdG) amb el treball “El procés de turistificació d’un patrimoni immaterial: la tradició castellera”, mentre que l’accèssit va ser per a Belén Moreno (URV) pel seu treball “El derecho a la imagen de los ‘castellers’”.

Per a més informació podeu consultar la web del Cepac

Publicitat

Subscriu-te al canal de WhatsApp!

Segueix-nos a les xarxes

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Més notícies