El cap de setmana estarà marcat per la Diada de Santa Úrsula a Valls, diumenge al migdia, però més enllà de Valls, l’agenda castellera treu fum. A les acabelles del curs, encara hi ha reptes importants per assolir i alguns d’ells podrien arribar aquest mateix cap de setmana.
Els Moixiganguers perseguiran els 9 pisos i possibles novetats
Dissabte a la tarda, els Moixiganguers d’Igualada celebren la Diada de la colla amb un cartell de luxe completat pels Castellers de Vilafranca i els Capgrossos de Mataró. Els anoiencs tenen entre cella i cella revalidar la categoria de 9, després que a la seva festa major es van veure obligats a desmuntar el 3de9f en dues ocasions. En funció de l’assaig d’aquest divendres, els morats també podrien decantar-se pels inèdits 4de8 amb l’agulla i el pilar de 7 amb folre, mai provats per la colla. Per la seva part, els Castellers de Vilafranca portaran els dos castells de 9 bàsics com a màxims objectius, mentre que els Capgrossos de Mataró, amb doble compromís, ja que l’endemà actuaran a Sants, podrien plantejar-se el 3de9f, el 5de8, el 2de8f i el 9de7 entre les dues cites.
Final de la Jove
A Tarragona, dues diades pràcticament simultànies i a escassos metres: Per una banda, la de l’Esperidió, organitzada per la Jove de Tarragona. Després de recuperar el 5de9f al Vendrell, diumenge passat, els lila volen tancar la temporada amb possibles novetats, com la del 4de8 amb l’agulla i el pilar de 7 folrat, dues construccions que no porten a plaça des del 2019. Tampoc no descarten el 3 i el 4de8 simultanis. Al seu costat, els Bordegassos de Vilanova podrien atacar el 4de8, castells que Vila de Gràcia i Nens del Vendrell també podrien proposar-se.
Els Xiquets, de rodatge
A la plaça del Rei de la ciutat, els Xiquets de Tarragona celebren la seva diada amb l’objectiu de rodar els castells de 8 que a Vilafranca, per Tots Sants, volen pujar un pis més. Al seu costat, els Castellers de Barcelona, que en funció de les camises que hi desplacin, podrien apostar pel 2de8f, sense descartar l’estrena del 7de8, mentre que els Castellers d’Altafulla podrien dur-hi la gamma alta de 7.
Dues colles aspiren al carro gros
Continuant en dissabte a la tarda, Cornellà acollirà la macrodiada de colles del Baix Llobregat, on la colla amfitriona podria tornar a provar el 4de8, 21 anys després del darrer carregat. Objectiu que també podrien proposar-se la Jove de Sitges, que celebra la diada de la colla al Cap de la Vila acompanyats pels Castellers de Sabadell i els Xics de Granollers.
Ja en diumenge, la Diada més destacada -Santa Úrsula a banda-, serà l’aniversari dels Castellers de Sants que podrien tornar a provar el 3de8 -amb canvis respecte el coronat a Terrassa-, a més del 4de8, com a grans objectius. Hi actuaran amb els de Minyons de Terrassa, que buscaran polir detalls amb el 3de9f i el 5de8 -que volen aixecar un pis més pròximament-, a més dels esmentats anteriorment Capgrossos de Mataró, amb objectius de castell de 9 o gamma alta de 8.