La Bisbal del Penedès marca l’inici de la segona quinzena d’agost que temporada rere temporada ens regala episodis castellers apassionants. Un punt de partida que coincideix amb el primer encontre de l’any entre les colles dels Xiquets de Valls i els Castellers de Vilafranca a 15 dies de Sant Fèlix.
La diada l’obriran els verds, seguidament actuarà la Colla Joves i tancarà les rondes la Colla Vella. Abans però, els Bous de la Bisbal aixecaran el 3de6 aixecat per sota i al finalitzar s’acomiadaran amb el pilar de 5. La diada al carrer Dr. Robert arrencarà a les 12.30h.
La Colla Vella dels Xiquets de Valls podrà escollir entre l’àmplia gamma de construccions que ja ha fet enguany i és molt possible que estigui encapçalada pel 5de9 amb folre i el 4de9 amb folre i pilar, que enguany ja ha fet en 3 i en dues ocasions respectivament, per darrer cop ajuntant-los a la Firagost. El tercer castell serà una incògnita però es decidirà segons el resultat i les sensacions a plaça. Les possibilitats es mourien entre el 9de8, un probable castell de 9 bàsic i el possible atac sobre el 2de8 sense folre, que ja van descarregar per primera vegada el passat 29 de juliol a Vilallonga, construcció inèdita a la Bisbal. S’acomiadarien amb el pilar de 7 amb folre.
L’ensopegada dels Castellers de Vilafranca amb l’intent del 3de9f del passat dissabte a Cal Figarot ha fet variar els plans per a la Bisbal. El seu programa inclourà almenys un gamma extra, la torre de 9 amb folre i manilles que tants bons resultats obtenen. A més, els dos castells de 9 bàsics serviran com a banc de proves per a objectius més importants i no descartarien el pilar de 8 emmanillat per arrodonir l’actuació. Els vilafranquins volen redreçar les sensacions per tornar a apostar fort en la diada del proper dissabte en motiu del 70è aniversari de la colla.
Si la Colla Joves Xiquets de Valls desplaça un bon nombre de camises podria arribar l’hora d’apostar pel 5de9 amb folre. Fa setmanes que hi dediquen bons assajos i l’escenari bisbalenc podria ser l’escollit per dur-lo a plaça abans de la cita del 30 d’agost a Vilafranca. L’acompanyarien amb els dos castells de 9 bàsics, amb l’oportunitat de treure’s l’espina clavada del 4de9 amb folre que tenen pendent de descarregar. A la tanda de pilars podrien decantar-se pel de 6.