El 5de9f torna a ser lila. Una magistral Colla Jove s’ha lluït aquest migdia al Vendrell, la seva plaça talismà. Quatre anys després ha tornat a completar la súpercatedral, i tot seguit, ha segellat el segon 2de9fm de la temporada. Els tarragonins han sembrat els millors moments d’una Fira de Santa Teresa que ha vist la tripleta màgica de la Colla Joves Xiquets de Valls i com la colla de casa, els Nens del Vendrell, revalidaven els seus dos millors castells de l’any.
De cara barraca, la Jove no s’ho ha pensat gens i ha anat a per totes enfrontant-se a un 5de9f que ha pujat ferit en els primers compassos, en especial en una rengla del tres que s’ha convertit en l’ase de tots els cops. La majestuosa construcció avançava molt tremoladissa, requerint caps freds i cors calents en tot moment, però amb una gran canalla; valenta i molt decidida, li han dibuixat les dues aletes d’una súpercatedral molt esperada. A partir d’allà no han aconseguit aturar la tremolor i, amb una notable tensió, només calmada per l’esperó del públic, la baixada s’ha convertit en tot un combat èpic fins que han aconseguit treure el pis de quints. Aleshores, l’esforç, la suor i la tensió s’han convertit en abraçades i celebracions. Feia quatre anys que la Jove no assolia el seu castell emblema, el d’avui per a molts, sent el primer amb la camisa de la colla.
Amb l’adrenalina recorrent per les venes, els de Tarragona han doblat l’aposta amb un 2de9fm també molt exigent, però amb la mateixa fe han sabut mantenir la posició per acabar completant el segon de l’any. Un premi a la insistència i la tossuderia en una construcció que enguany està costant molt a les colles, i en especial a una Jove que precisament no destaca fent aquesta estructura.
Amb la moral pels núvols, el castell menys exigent dels tres, el 4de9f de la tercera ronda, també els ha demanat molta concentració i han fet patir per dur-lo a bon port. Ho han arrodonit amb el tercer pilar de 6 consecutiu, ajornant, possiblement per dissabte vinent, l’estrena del de 7 amb el que podrien acomiadar la temporada.
Vídeo | La @jovedetarragona torna a DESCARREGAR el 5de9f, 4 anys després! #castells #castellers pic.twitter.com/dgMk7BB2H9
— ElMonCasteller.cat (@ElMonCasteller) October 15, 2023
Tripleta màgica
La Colla Joves Xiquets de Valls ha optat per assegurar una actuació a l’abast i evitar qualsevol ensurt que els pogués perjudicar de cara a la cita cabdal de diumenge vinent, Santa Úrsula. Han aparcat la gamma extra (s’especulava amb la possibilitat del 2de8 sense folre) i s’han centrat en els 9 pisos; primer amb un 3de9f molt serè i aplomat, amb el que aspiren a aixecar un pis més per primera vegada en la seva trajectòria. Bona execució i bones sensacions de cara a un castell que divendres passat a l’assaig col·locaven el pis de sisens.
Tot seguit han brodat també el 4de9f, dos castells de 9 bàsics que ha dominat com han fet al llarg de la temporada. Han solventat la tercera ronda amb un 5de8, possiblement la construcció que més el ha fet treballar avui, i on per primera vegada en el fet casteller hi ha participat una castellera, la Júlia Montserrat, al pis de terços. La Joves ha arrodonit l’actuació completant amb molta classe un magnífic pilar de 7 folrat.
![](https://i0.wp.com/www.elmoncasteller.cat/wp-content/uploads/2023/10/3de9f-colla-joves.jpg?resize=696%2C464&ssl=1)
Setè 4de8
En una de les Diades més esperades del seu calendari, els Nens del Vendrell han ofert els seus dos millors castells de l’any; el 4de8 i la torre de 7, que han completat per aquest ordre i sense massa complicacions. Setè carro gros i quarta torre de l’any, ha estat el tercer cop que els han ajuntat aquesta temporada en una mateixa actuació. La caiguda del 3de8, carregat per Santa Anna, els ha passat factura i frenat l’evolució, i en tercera tanda s’han hagut de conformar amb el 7de7.
![](https://i0.wp.com/www.elmoncasteller.cat/wp-content/uploads/2023/10/4de8-nens-.jpg?resize=696%2C464&ssl=1)
Màxima puntualitat
A diferència que d’altres ocasions, l’organització i les entitats del seguici popular han fet esforços per què la Diada comencés a l’hora, una altra cosa a destacar d’aquesta gran Santa Teresa i que tothom, públic i castellers, han agraït. Puntuals, molt bon ritme amb dues hores de bons castells, i a més, tot descarregat. La pluja que ha caigut tot just després dels darrers pilars ha fet escampar el públic.