15.01.2014
[dropcap]L[/dropcap]es onze colles que rebran el reconeixement dels Premis Baròmetre, a la Nit de Castells, han confirmat l’acceptació del premi i la seva presència a la gala que se celebrarà a Valls el 31 de gener.
Els Premis Baròmetre, que s’estrenen enguany, estan promoguts per el portal www.barometrecasteller.cat i volen reconèixer a les colles que han pujat un pis en la seva trajectòria històrica. Són onze les colles que durant el 2014 van descarregar el seu primer castell de 7, de 8, de 9 o be van coronar el seu primer castell de 10 pisos o un castell superior al 3de9 amb folre. Una xifra sense precedents i que ha desbordat totes les previsions.
Totes les colles rebran un trofeu al·legòric realitzat per Pellisa Ràfols i a més tres colles rebran un premi solidari que dona Gallina Blanca. Les tres colles agraciades rebran producte alimentari que hauran de destinar a l’entitat benèfica que desitgin del seu entorn.
El Baròmetre Casteller compta amb el patrocini d’Estrella Damm i la seva principal funció és la d’elaborar una taula amb els tres millors castells de cada colla, permetent fer un seguiment de l’estat de la temporada castellera. El Premis Baròmetre són un reconeixement a la superació de les colles, integrant-se dins de la Nit de Castells i donant relleu a les colles que han assolit un pis més.