09.05.2014
Josep Torreño | Barcelona
Castells.cat vol impulsar el fenòmen casteller i protegir els castells d’usos inadequats
[dropcap]L[/dropcap] a Coordinadora de Colles Castelleres ha presentat aquest tarda a Barcelona la marca castellera Castells-Colles Castelleres de Catalunya, que vol fomentar el fenòmen casteller amb diversos objectius, com l’ús inadequat per terceres parts, projectar el fet casteller arreu i intentar generar nous ingressos. En paraules del president de la Coordinadora, Alfons Gonzàlez, ha destacat que Castells.cat “ens distingirà d’altres usos que res tenen a veure amb les colles castelleres ni amb els valors que atresorem“. També ha afegit que aquesta marca s’enmiralla en l’exemple dels productes de la Patum de Berga, una tradició, com els castells, també conisderada Patrimoni de la Humanitat.
La necessitat de generar ingressos amb recursos propis i no dependre tant de les subvencions públiques, com ha comentat Gonzàlez, pretèn arribar gràcies al merxandatge que identificarà a totes les colles. Per això s’ha creat un seguit de projectes, com la pàgina web, a més d’un logotip associat a la marca, que ha desenvolupat el despatx de disseny de Claret Serrahima. La web servirà d’aparador dels productes relacionats, propis o de marques oficials, com poden ser les sabates esportives VamCats, que està dissenyant un model per a totes les colles castelleres, o per ser un vechicle per oferir visites guiades als assaigs de les colles castelleres.
La presentació ha comptat amb l’assistència del Conseller de Cultura de la Generalitat de Catalunya, Ferran Mascarell, que ha encoratjat la iniciativa i ha valorat la modernització del fet casteller “que està al dia i sap utilitzar els elements que té a l’abast per desplegar-se amb qualitat per promocionar-se”.