Dimecres, 5 febrer 2025

Tres castells de 8 dels verds i estrena del 10de7 al Dia del graller

|

Josep Torreño

A la diada també han estrenat el primer 10 de 7  que veu el món casteller i no descarten pujar-lo un pis més

Publicitat

Els Castellers de Vilafranca han obert oficialment la seva temporada en el marc del 22è Dia del Graller, que se celebra durant aquest cap de setmana a Vilafranca del Penedès. Pels verds era el primer compromís destacat de l’any i com ja han fet en edicions passades, el dia del Graller ha vist els primers castells de 8 dels vilafranquins.

La jornada l’han obert completant un molt bon 3de8, força àgil de pes i completat amb serenitat. A continuació ha arribat la sopressa del dia quan la colla ha aixecat el primer 10de7 que es veu a plaça, una estructura similar a la del 7 però afegint una fals tres. Un castell que s’ha desenvolupat amb normalitat, tot i el retard en la pujada d’un dels aixecadors. Aquest ha donat pas a la torre de 8 amb folre, només un pèl defensada a la sortida del pom de dalt,  i han afegit el 4de8, que ha servit per pujar els no tant habituals i el pilar de 6, que ha tancat la seva actuació.

tde8f
La torre de 8 amb folre dels Castellers de Vilafranca en el 22è Dia del Graller (foto Pep Ribes)
Possible 10 de 8?

A l’acabar l’actuació Pere Almirall, cap de colla dels Castellers de Vilafranca, ha valorat positivament l’actuació dels seus, sobretot destacant el 4de8, que els ha servit per rodar la gent no tan habitual en alguns pisos.  Pel que fa a l’estrena del 10de7, el cap de colla no descarta fer-lo de 8 “el camí va per aqui, està dibuixat sobre el paper i ara treballarem per dur-lo a plaça, sense cap pressa”. Preguntat per quina pot ser la debilitat d’aquest possible 10de8, Almirall diu que, a banda de necessitar una rengla més que al 9de8 i tenir castellers suficients al tronc d’un castell de 8 “el problema pot ser quadrar bé el quatre central. Si no surt bé pot ser un castell molt perillós, però no deixa de ser un castell de 8”

Llegeix també  Els Castellers de Vilafranca tornen a la Diada de la Mercè Històrica, que tindrà un format excepcional de quatre colles
Publicitat

Subscriu-te al canal de WhatsApp!

Segueix-nos a les xarxes

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Més notícies