Xavier Jurado i Arnau Boada podrien convertir-se en co-caps de colla dels Minyons de Terrassa si la seva candidatura, l’única presentada, es ratifica en l’assemblea ordinària del proper 20 de gener. Pel que fa a la junta directiva els malves hauran d’escollir entre les dues candidatures presentades, d’una banda l’encapçalada per Isolda Sucarrats (que es presenta conjuntament amb els co-caps de colla) i per l’altra Jesús Rodríguez. Els estatuts de la colla marquen que, malgrat s’hagin presentat un projecte conjunt a junta i tècnica, les votacions han de ser separades per cadascuna de les facetes.
Un tàndem molt jove
Amb només 24 anys, Xavier Jurado i Arnau Boada formen un tàndem molt jove que aspira a liderar una de les colles més importants del panorama casteller.
Jurado, casteller de la colla des dels 6 anys, va ser membre del pom de dalt i actualment és un habitual dels troncs, mentre que Boada, fill de Màrius Boada -un històric excap de colla-, fa 6 anys que és membre actiu de la formació, on ocupa diverses posicions a les pinyes i folres.
La funció dels co-caps de colla busca introduir canvis en el repartiment de les tasques tècniques, ja que “les funcions que abans depenien d’una sola persona les hem repartit en dos equips, coordinats per cadascun de nosaltres”, ha explicat Xavier Jurado a elmoncasteller. Jurado i Boada es proposen dotar a la colla de les eines i els passos a seguir “perquè desenvolupin tot el seu potencial i aquest potencial és ser una colla capdavantera del món casteller”.
Alguns dels objectius que s’han proposat és optimitzar el temps dels assajos, adquirir una xarxa d’assaig per estructures de 3 i de 4, i desenvolupar nous canals de comunicació, entre d’altres.